Şile, Ağva

By 0

Herkese merhaba,

Geçtiğimiz hafta sonu günübirlik İstanbul’a bağlı olan Karadeniz kıyısındaki Şile ve Ağva’ya gittik. İstanbul’a bu kadar yakın olmasına rağmen daha önce hiç gitmemiştim. Anadolu yakası Erenköy’den yola çıkıp Şile’ye varmamız yanılmıyorsam bir saat sürdü. İstanbul’un kalabalığından çıkıp sakin bir yere gelmiş olmanın sevinciyle arabayı merkeze park edip, Liman’a doğru yürümeye başladık. İstersen arabayla da gidebiliyorsun. Küçük bir yer olunca gidilecek yerler belliydi; Şile Limanı, Şile Feneri. Bir de şile bezleriyle ünlü olduğu için şile bezlerinden kıyafetler satan minik butikler. Liman’a doğru yürürken karşılıklı butiklerin, hediyelik eşya satan dükkanların, bir kaç kafe, bir iki minik restoran, pastahane ve kıraathanelerin olduğu bir yoldan geçtik. Liman’a yaklaştıkça çarşaf gibi bir deniz karşıladı bizi. Kış olduğu için etraf çok sakindi. Liman’da bir iki kafe, restoran ve denizin içinde küçük tekne balık restoranları gördük. Yanlarından geçerek limandaki fenerin yanına gidip biraz denizi izlemenin keyfini çıkardık.

Processed with VSCOcam with a5 preset

Sağ tarafda da ‘müthiş’ restorasyon sonrası SpongeBob’a benzettikleri Şile Kalesi vardı. Fotoğraflardan görebilirsin. Tam Şile Feneri nerede acaba derken başımızı kaldırıp sağa sola bakınca sağ tarafta yukarıda olduğunu gördük. Sağ sol karışmış olabilir, etrafına bakınırsan kolaylıkla görebileceğinden eminim 🙂

untitled-4890Fener’e gitmeden önce çok acıktığımızı farkedip bir şeyler yemek istedik. Limandaki kafelere gitmektense, limana çok yakın ama daha tepede olan Fusha restorana gittik. Manzara çok güzeldi. Öğlen olmuştu ama pazar dediğin kahvaltı yapmaktır deyip serpme kahvaltı söyledik ve çok da memnun kaldık.

Processed with VSCOcam with hb1 preset
Kahvaltı sonrası Şile Feneri’ne gittik. Bu fener Şile’nin en yüksek kayalığı üzerinde 1859 yılında yapılmış. Halen yanıyor ve hatta Türkiye’nin en büyük deniz feneri kendisi! İçine girip eskiden kullanılan eşyaları görebilirsin. Şile Feneri’ni de gördüğümüze göre Ağva’ya doğru yola çıkabilirdik.untitled-4997

Processed with VSCOcam with hb1 presetAğva yolu çok virajlıydı. Yemek yedikten hemen sonra yola çıkmış olsaydık çok tehlikeli olabilirdi benim için, bence sen de çıkma :). Yol üzerinde meşhur gözlemecileri gördük ama midemizde yer yoktu. Bu sefere deyip devam ettik 🙂 Neyse Ağva’ya bir saat sonra vardık. Etraf çok huzurlu ve çok güzel görünüyordu.  Bu arada Ağva, Göksu ve Yeşilçay dereleri arasındaki bir sahil kasabası. Zaten “ağva” kelimesi latincede iki dere arasına kurulmuş köy veya su demekmiş. İsmini de ondan almış. Ağva’yı çok fazla dolaşamadık. Sadece sahilde biraz yürüyüp, kıyıdaki restoranların olduğu yere gidip birer kahve çay içip kalktık. Yağmur başlayıp havada hafif kararmaya başlayınca daha sıcak bir havada belki de baharda daha erken gelip doğanın tadını çıkarabiliriz. Hatta bir gece de kalırız düşünceleriyle dönmeye karar verdik.

Processed with VSCOcam with a5 preset

Processed with VSCOcam with c1 preset

Processed with VSCOcam with a6 preset

Dönüş yolunda virajlardan sonra biraz dinlenmek için tekrar Şile’nin içinden geçerek İstanbul’a dönmeye karar verdik. Hava kararınca fener nasıl görünüyor deyip deniz fenerine baktık. Gerçekten halen çalışıyormuş :). Sonra yine aynı restoranda bir şeyler atıştırıp İstanbul’a döndük. Ağva’yı çok göremesek de pazar gününün tadını bol bol çıkardık. Hatta hızımızı alamayıp İstanbul’a dönünce sinemaya bile gittik :).

Daha önce sende buralara gitmemişsen bir hafta sonu kaçamağı yapabilirsin belki… ayşe xx